5 praktycznych porad przy projektowaniu logo

5 praktycznych porad przy tworzeniu logo Zostaw komentarz

Zakładając firmę zastanawiasz się nad oryginalną i charakterystyczną nazwą, to już połowa sukcesu naszej firmy. Teraz musimy zająć się logo. Zazwyczaj zlecamy to agencją reklamowym, freelancerom lub studentom. Koszt takiego logo to od kilkudziesięciu złotych nawet po kilkanaście tysięcy złotych. Płacąc więcej w sprawdzonej agencji mamy pewność, że logo będzie jedyne w swoim rodzaju.

Logo – Na co zwrócić uwagę?

  1.  Logo powinno być unikalne i zapadające w pamięć.
  2.  Im mniej szczegółów znajdzie się na grafice tym ona będzie bardziej czytelna – pamiętajmy, że logo stosujemy w różnych wielkościach jeśli damy jakiś bardzo mały element, będziemy mieli później problem z odczytaniem go.
  3.  Projekt nie może wyglądać tanio i nieprofesjonalnie. Tak jak wygląd zewnętrzny u człowieka – jeśli jesteś zadbany będziesz inaczej odbierany przez otoczenie, tak samo jest z logiem.
  4.  Otrzymany projekt loga powinniśmy dostać w kilku wersjach. Jeśli otrzymamy logo w zwykłym .jpg (i nic więcej) możemy spodziewać się, że osoba projektująca wykonała je albo w podstawowym programie albo w jakimś innym programie graficznym nie nadającym się do projektowania. Cały projekt powinien być wykonany w grafice wektorowej (np. Corel Draw, Adobe Illustrator) – wtedy jest pewność, że wykonując billboard albo coś o większych rozmiarach, wysłany plik wektorowy (rozszerzenie .pdf, .ai, .cdr) nie wyjdzie z „kaszą manną” na projekcie.
  5.  Całość powinna się składać z maksymalnie 3 kolorów i dwóch rodzajów fontów – takie standardy się przyjęły i stosują ją zawodowi projektanci. Trzeba jeszcze pamiętać o tym, że w niektórych sytuacjach nasze logo będzie potrzebne w monochromatycznej wersji, warto nie zapomnieć o tym aby nie okazało się, że logo w kolorze wygląda ładnie a jako czarno-białe zlewa się w jedną plamę.

Własny projekt logo w Canvie

Gdy zdecydujesz się na stworzenie projektu samemu np. w Canvie, zwróć uwagę na te wszystkie punkty, które przedstawiłam powyżej. Gdy jednak dalej nie masz pomysłu na logo, przejrzyj propozycje na Pinterest, znajdziesz tam bardzo dużo inspiracji.

Co warto wiedzieć o bezpłatnych programach?

Tworząc mały biznes on-line samemu, możemy pieniądze przeznaczone na logo wykorzystać chociażby na reklamę. Warto pamiętać, że z takim logo w darmowym programie bardzo ciężko będzie nam je wykorzystać do druku.

Decydując się na darmowe rozwiązania w stworzeniu logo, musimy przemyśleć dobrze strategię własnego biznesu. Gdy zamierzasz zlecić ulotki, wizytówki, gadżety lub innych materiały reklamowe, może okazać się, że logo, które stworzysz nie będzie nadawało się do wykorzystania przy takich projektach.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *