Mając w planach swój własny biznes bardzo często na samym początku chcemy stworzyć profesjonalne logo aby to ono od początku kojarzyło się z naszą marką. Jednak czy na pewno będzie to logo, może jednak logotyp, a może sygnet?
Czym różni się logo od logotypu?
Bardzo często zdarza się, że te dwa pojęcia są mylone. Zamawiając u początkującego grafika logotyp dostaniesz tak naprawdę logo. Jednak doświadczony grafik rozróżni te pojęcia.
Logotyp
Logotypem nazwiemy tą część gdzie występuje tekst. Gdy wytniemy dziewczynę na dywanie zostanie sam napis i to logo można śmiało powiedzieć, że jest logotypem.

Sygnetem
można określić znak graficzny, który dołożony jest do tekstu. Jak zobaczysz na przykładzie poniżej – tworząc wizualną oprawę dla wzorowej stylistki, stworzyłam logotyp (tekst) + sygnet czyli ta część najbardziej kolorowa.

Logo
Może już domyślasz się czym tak naprawdę jest logo? Logo to znak graficzny (sygnet) oraz tekst (logotyp). Natomiast jeśli naszym znakiem rozpoznawczym marki czy produktu jest tylko sygnet, możemy również użyć znaczenia, że używamy logo a nie sygnetu. Tak samo przy użyciu samego logotypu – samego tekstu – można powiedzieć, że to jest logo.
